ثبت موسسه آشپزی

ثبت موسسه آشپزی

طریقه ثبت موسسه آشپزی

در اختیار گذاشتن خدمات یک موضوعی است که از گذشته تا به امروز تقاضا کننده ی بسیاری داشته است. آشپزی نیز یکی از این موارد تلقی می‌شود. امروزه به ثبت رسانیدن مؤسسه ی آشپزی که در آن از شیوه های جدید استفاده می‌نمایند، برای مؤسسین بسیار سود آور شده است. لیولند در این مقاله قصد آن را دارد که شما عزیزان را با طریقه ی ثبت مؤسسه آشپزی آشنا سازد. با ما همراه باشید.

هدف از ثبت موسسه آشپزی جدید چیست؟

امروزه مؤسسات آشپزی تنها به روش سنتی خود ادامه نمی‌دهند. در یک جمله ای کوتاه می‌توان چنین گفت که مؤسسات آشپزی همانند سایر فعالیت ها پیشرفت چشمگیری داشته اند. شما می‌توانید در ثبت مؤسسه ی آشپزی نوین (جدید) از شیوه های به روز در مسیر کار خود بهره گیرید. برای مثال؛ می‌توانید از اپلیکیشن ها و نرم افزارها در راستای کار خود استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که شما باید در این شیوه در بخش های دیجیتال حضور فعال از خود به نمایش گذارید.

فعالیت مؤسسات آشپزی

ثبت موسسه آموزشی

شرایط ثبت موسسه آشپزی

ثبت مؤسسات آشپزی نیاز به اخذ مجوز ندارد، ولی بهتر است شما به جهت دریافت گواهی از سازمان فنی و حرفه ای اقدام کنید. شما باید دست کم دو شریک به جهت تأسیس و ثبت یک مؤسسه ی آشپزی باشید. از طرفی دیگر لازم است نسبت به تأمین سرمایه ی مورد نیاز به جهت ثبت مؤسسه آشپزی اقدام کنید. حداقل سرمایه ی لازم به جهت ثبت مؤسسه آشپزی 1 میلیون ریال معادل صد هزار تومان است. شما می‌توانید میزان سرمایه ی بیشتری را نیز داشته باشید. مؤسسه ی آشپزی در راستای ثبت نیاز به یک اقامتگاه دارد. اقامتگاه لازم است در اساسنامه بیان گردد. ولیکن این اقامتگاه به هنگام ثبت بازرسی نخواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که هنگامی که شما بخواهید تشکیل پرونده بدهید تا کد اقتصادی خود را اخذ نمایید، از اداره مالیات جهت بازدید از دفتر مرکزی شما اقدام خواهد شد. اما شرایط اساسی ثبت موسسه آشپزی عبارتند از:

دست کم دو شریک به جهت ثبت مؤسسه آشپزی نیاز است
دست کم یک میلیون ریال معادل صد هزار تومان به جهت ثبت مؤسسه باید در اختیار داشته باشید
شما باید دفتر مرکزی خود را جهت ثبت مؤسسه ی آشپزی معین نموده باشید
اقدام به دریافت گواهی از سازمان فنی و حرفه ای (در صورت لزوم)

مدارک مورد نیاز ثبت موسسه آشپزی

ثبت موسسه آموزشی

مدت زمان لازم برای ثبت موسسه آموزشی

تأیید نام انتخابی برای مؤسسه از سوی شما طی مدّت دو روز
صادر شدن آگهی در راستای تأسیس مؤسسه طی مدّت دو الی سه هفته
منتشر شدن آگهی در روزنامه ی رسمی طی مدّت 15 روز
منتشر شدن آگهی در روزنامه کثیرالانتشار طی مدّت 30 روز
تدارک دیدن دفتر پلمپ طی مدّت 10 روز پس از انتشار در روزنامه ی رسمی

سخن پایانی

تدارک دیدن یک دفتر پلمپ برای هر شخصیت حقوقی و برای هر مؤسسه ی خدماتی الزامی است. از این جهت عدم تهیه ی دفاتر پلمپ می‌تواند برای مدیران و اعضاء شرکت جریمه های بسیار و نتیجه ی بدی به همراه آورد.  در صورت وجود دفاتر پلمپ و بروز دعوی میان طرفین یا انعقاد قرارداد و وجود مشکل در بخشی از آن، بهترین اکتفاء خواهد بود. دفاتر پلمپ دارای دو بخش است، بخشی از آن در برگیرنده امور مالی سالیانه است. بخشی دیگر از آن، به صورت روزانه است و امور مالی، خرید و فروش روزانه در آن درج می‌گردد. امیدواریم در این مقاله شما عزیزان را به خوبی با طریقه ی ثبت مؤسسه آشپزی آشنا نموده باشیم. با ما همراه باشید.

لیولند

مشاوره ثبت موسسه آشپزی

جواب تمامی سوالات خود در مورد طریقه ثبت موسسه آشپزی را در سریعترین زمان ممکن از کارشناسان لیولند دریافت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا