طرح اقتصادی

طرح اقتصادی

مقصود از طرح اقتصادی چیست؟

مقصود ما از طرح اقتصادی چیست؟ به چه منظور نیاز است یک طرح اقتصادی نگارش گردد؟ آیا می‌دانید چه فوایدی به همراه دارد؟ چه اشخاصی اقدام به مطالعه ی طرح اقتصادی می‌نمایند؟ آیا شما پاسخ سؤالات مطرح شده را می‌دانید؟ بهتر است با لیولند همراه باشید تا شما عزیزان را با هر یک از سؤالات مطرح شده به خوبی آشنا سازیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از طرح اقتصادی با لیولند تماس بگیرید

طرح اقتصادی

تعریف طرح اقتصادی

طرح اقتصادی عبارت است از گزارشی که توجیه پذیری یک طرح را از بُعدهای مختلف بازار، مالی، فنی، مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد. در یک دیدگاه کلّی یک طرح اقتصادی، توضیحی امروزی و جامع از طریقه ی کسب و کار یک سازمان اقتصادی است. در واقع گزارشی طولانی از موارد زیر است.

تولیدها و خدمات ارائه شده از سوی مؤسسه
فن های تولید
مشتری ها و بازارها
طریقه ی بازاریابی
منبع های انسانی
نظم دهی
احتیاجات پایه و ملزومات
احتیاجات مالی
دانشگاه لقمان حکیم (پزشکی, داروسازی, دندانپزشکی)
دانشگاه کوجالی ساغلیک (دندانپزشکی, فیزیوتراپی)

یک طرح اقتصادی زمان حال و زمان گذشته ی یک کسب و کار را مورد بررسی قرار می‌دهد. ولی در کل می‌توان چنین بیان نمود که هدف یک طرح اقتصادی ارائه آینده ی یک سازمان اقتصادی است , در اکثر موارد به صورت سالیانه به روز رسانی می‌شود. طرح اقتصادی یک بازه ی زمانی 3 الی 5 ساله را با توجه به نوع کسب و کار و همچنین شرکت در نظر می‌گیرد. به طور کلی یک طرح، طرحی الزامی به منظور درخواست در راستای سرمایه گذاری است. از این جهت این طرح لازم است، به صورت کاملاً دقیق، ظریف و واضح نگارش گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طرح اقتصادی با لیولند تماس حاصل فرمایید

مزایا طرح اقتصادی

به هنگام ایجاد و نگارش یک طرح اقتصادی هیئت مدیره در آن طرح به تفاهمی مشترک دست می‌یابند. علاوه بر آن می‌توان به زمانی اشاره نمود که تعداد اعضای بیشتری در طرح اقتصادی وارد می‌شوند

معین نمودن مقدار، نوع منبع مالی، زمان مورد نیاز برای تهیه ی این منابع به صورت کاملاً دقیق بیان خواهد شد

شما می‌توانید با ارائه دادن طرح اقتصادی خود به بانک ها و یا سایر مؤسسات که از آنها تسهیلات و وام دریافت نموده اید، کمک نمایید که به هدفمند بودن شما پی ببرند

شما می‌توانید با ارائه طرح خود به سایر شرکاء تجاری و یا سایر نهادها، آنها را مطلّع سازید

طرح اقتصادی

به چه منظور نیاز است یک طرح اقتصادی نگارش گردد؟

شما عزیزان با تهیه ی یک طرح اقتصادی (business plan) می‌توانید یک دورنمایی کلّی از کلّیه ی موضوع های مربوط به کسب و کار خود به دست آورید. طرح اقتصادی به شما کمک خواهد کرد که مشتری های خود را بهتر و دقیق تر مورد شناسایی قرار دهید. با تدوین و ارائه طرح اقتصادی شما می‌توانید آن قسم از بازار را که مربوط به کسب و کار شما است، معین نمایید. شما می‌توانید با این کار قیمت گذاری خود را به صورت کاملاً دقیق انجام دهید، به خوبی بتوانید با همکاران خود در آن زمینه ی شغلی رقابت نمایید. زمانی که شما آنچه که در ذهن می‌پرورید، بر روی کاغذ منتقل کنید، مطمئناً می‌توانید نواقص موجود را ارزیابی کنید و از آن بکاهید. علاوه بر آن شما عزیزان با این کار می‌توانید کسب و کار خود را در آینده به گونه ای هر چه بهتر مدیریت کنید.

چه اشخاصی اقدام به مطالعه ی طرح اقتصادی می‌نمایند؟

سخن پایانی

 در این مقاله لیولند به فواید یک طرح اقتصادی اشاره نمود. تنها نکته ای که بهتر است در پایان مقاله به آن اشاره نماییم و از اضافی گویی خودداری کنیم این است که، به هنگام واگذاری طرح اقتصادی خود توجه نمایید که، طرح های خود را به افرادی واگذار کنید که به آنها اطمینان خاطر دارید و می‌دانید  طرح های شما را بدون کسب اجازه از شما در اختیار دیگران قرار نخواهند داد. در برخی موارد شما می‌توانید از طرف مقابل خودتان خواستار گردید، یک سند را مبنی بر سری بودن طرح امضاء نمایند. با لیولند همراه باشید.

لیولند

مشاوره طرح اقتصادی

جواب تمامی سوالات خود در مورد طرح اقتصادی را در سریعترین زمان ممکن از کارشناسان لیولند دریافت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا