قرارداد مالی

قرارداد مالی

قرارداد مالی (Financial contract) یکی از روش های رایج تامین مالی برای طرح ها و پروژه های مختلف است. قرارداد مالی معمولا زمانی در میان می‌آید که فروشنده اسناد اعتباری بلند مدت را قبول نمی‌کند و خریدار نیز نقدینگی کافی ندارد درنتیجه توانایی تامین اعتبار اسناد را ندارد. در اینجا خریدار از یک موسسه مالی می‌خواهد تا وارد معامله شود و وجه را به فروشنده پرداخت کند. باید توجه داشت که این وجه معمولا به صورت اسناد بلند مدت است. قرارداد مالی روش بسیار مناسبی برای استفاده مطلوب از منابع مالی داخلی و وام ارزی می‌باشد. اما لازم به ذکر است که قرارداد مالی شرایط و مراحل خاص خود را دارد که متقاضیان باید از آن آگاه باشند, در همین راستا تیم مشاوران حقوقی لیولند برای آگاهی شما عزیزان از شرایط و نکات مهم قرارداد مالی به بررسی پرداخته اند که در مقاله زیر توضیح و تشریح داده شده است, بنابراین تا پایان آن با ما همراه باشید.

آشنایی با مفهوم قرارداد مالی

موضوع قرارداد مالی (Financial contract) عبارت است از ارائه خدمات تامین‌ مالی مشتمل بر شناسایی و معرفی، مذاکره، تحصیل توافقات تا مرحله عقد قرارداد، سرمایه‌گذاری و واریز وجه به حساب طرف دوم. روش تامین مالی مورد نظر طرفین عبارت است از: اخذ وام و تسهیلات بانکی داخلی و یا تامین منابع از اشخاص حقیقی یا حقوقی سرمایه‌گذار مانند موسسات مالی و اعتباری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در چهارچوب قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران, باید توجه داشت که اصولا این مسائل، تحت تبصره به قرارداد مالی اضافه می‌شوند. بطور کلی برای روشن تر شدن موضوع باید بگوییم که راه هایی که مصرف کنندگان اعم از بنگاه ها و دولت ها و … برای تامین منابع مالی خود (چه داخلی چه خارجی) به کار می‌برند “تامین مالی” نامیده می‌شود. در قرارداد های مالی هم کارگزار و هم طرف دوم قرارداد، تعهدات و مسئولیت هایی را دارند که ذکر دقیق این موارد در قرارداد به پیشبرد بهتر اهداف طرفین از انعقاد قرارداد کمک می‌کند.

قرارداد مالی

تعهدات کارگزار در قرارداد مالی

قرارداد مالی

قرارداد های مالیاتی خود را به لیولند بسپارید
لیولند همراه شما 🙂

نکات مهم قرارداد مالی

به طور کلی باید توجه داشت که اهمیت تامین مالی امروزه بسیار چشمگیر است. مخصوصا در کشورهای جهان سوم که اکثرا تامین سرمایه و منابع مالی در آنجا با مشکل مواجه می‌شود روش های فاینانس می‌تواند کمک بزرگی به پیشبرد پروژه های مختلف عمرانی، تولیدی و…کند. باید توجه داشت که قرارداد های مالی برای خرید ، فروش ، وام ، مبادله و خرید مجدد در بازارهای مالی استفاده می‌شود. وقتی نوبت به قراردادهای مالی می‌رسد، بیشتر وام دهندگان تمایل دارند راهی برای کنترل یا نظارت بر پرداخت ها و هزینه های خود داشته باشند. روش مورد استفاده آنها توسط شهرت حرفه ای طرف مقابل تعیین می‌شود زیرا مربوط به سابقه تجارت و قابلیت اطمینان تحویل آنها است. هرچه یک کسب و کار بیشتر تأسیس شود ، وام دهنده کمتر احساس می‌کند که باید امور مالی مربوط را کنترل کند.
تأمین مالی قرارداد راهی برای کسب و کار شما برای دریافت پیش پرداخت نقدی در کارهایی است که هنوز انجام نداده اید. این قرارداد با قراردادی بین شرکت و مشتری شما وثیقه می‌شود. این قرارداد نقاط عطف و پرداخت ها را بر اساس پیشرفت شما در جهت تکمیل پروژه مشخص می‌کند. تأمین مالی قرارداد با وام های بانک یا وام دهنده آنلاین متفاوت است به این دلیل که براساس شرایط قرارداد و اعتبار مشتری شما تضمین می‌شود، نه اینکه بر اساس سوابق اعتباری شرکت شما باشد. شرکت مالی قرارداد، توانایی تحویل تجارت و اعتبار مشتری شما را ارزیابی خواهد کرد. اگر این ترتیب را تأیید کند، صورتحساب پروژه را بر عهده می‌گیرد.
قرارداد مالی قراردادی است که به صورت یک قرارداد ، توافق نامه یا گزینه خرید ، فروش ، وام ، مبادله یا خرید مجدد یا هر معامله مشابه دیگر با توافق صورت می‌گیرد که به طور جداگانه توسط شرکت کنندگان در قرارداد منعقد می شود. بازارهای مالی. یک قرارداد مالی شامل اوراق بهادار ، کالاها ، ارزها ، یا نرخ های دیگر یا هر منبع مالی یا اقتصادی دیگر از نظر عملکرد است. این قرارداد در پاسخ به درخواست طرف مقابل برای سهمیه بندی ، یا برای تأمین اهداف طرف مقابل در چنین قراردادی منعقد می‌شود.

ظهور قرارداد مالی در عرصه ی بین المللی

قرارداد های مالی در عرصه ی بین المللی هم ظهور باشکوهی داشته اند. دو طرف قرارداد در این موارد؛ کشور یا شرکت های سرمایه پذیر و سرمایه گذار هستند. در این موارد کشور یا شرکت سرمایه گذار، منابع مالی مورد نیاز را تامین می‌کند و کشور سرمایه پذیر هم متعهد می‌شود که قیمت تمام شده ی پروژه را طی اقساط مشخص تحت عنوان قرارداد مالی، به کشور سرمایه گذار پرداخت کند.
بنابراین شما به دنبال شغل رویایی خود در امور مالی هستید و ممکن است آن را پیدا کرده باشید. هرچند یک چنگال وجود دارد ، این یک قرارداد است و نه یک موقعیت دائمی. شما امیدوار بودید که ثباتی با یک نقش دائمی حاصل شود و نمی‌خواهید شش ماه دیگر در همان وضعیت قرار بگیرید و قرارداد شما به پایان برسد. دقیقاً به همین دلیل است که شما باید از مزایا و معایب کار در قرارداد مالی بدانید. کار قراردادی می‌تواند به همان اندازه پاداش آور باشد ، اگر پاداش آن بیشتر از کار دائمی نباشد.

قرارداد مالی

فواید قرارداد مالی

مدیریت منابع مالی و ارز موجود

سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی

افزایش ظرفیت تولیدی کارگاه های مختلف

بهبود زیرساخت های اقتصادی و رونق تولید

فراهم آوردن بستری مناسب برای سرمایه گذاری بدون ریسک

سخن پایانی

در آخر نباید از نظر دور داشت که قرارداد های مالی مخصوصا زمانی که در بستر قرارداد های بین المللی گنجانده می‌شوند، باعث بهبود روابط بین کشور‌ها می‌شود.این مساله می‌تواند هم صلح و مبادلات جهانی را بهبود ببخشد و هم از لحاظ فرهنگی باعث بهبود روابط کشورهای مختلف در عرصه‌ی بین المللی شود و بستر را برای حرکت به سود جامعه ی جهانی هموار سازد. در همین جهت تیم مشاوران لیولند با برخورداری از دانش کافی و جامع برای ارائه مشاوره و راهنمایی در قرارداد های مالیاتی شما عزیزان آماده خدمت رسانی هستند.

لیولند

مشاوره قرارداد مالی

جواب تمامی سوالات خود در مورد قرارداد مالی را در سریعترین زمان ممکن از کارشناسان لیولند دریافت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا