مشاور مالیاتی

مشاور مالیاتی

مشاور مالیاتی کیست؟

مشاور مالیاتی فردی است که علاوه بر زمینه های مالی و حسابداری مالیاتی، قوانین حقوقی مالیاتی را به خوبی می‌شناسد، به همین دلیل است که او را با نام وکیل مالیاتی نیز می‌شناسند و در واقع مشاوره مالیاتی انجام می‌دهد. وظیفه ی یک مشاور مالیاتی این است که، با شرکت هایی که با آنها قرارداد منعقد کرده است، مشاوره های مالیاتی لازم را بدهد. یک مشاور مالیاتی باید با تغییراتی که در زمینه های مالیاتی رخ می‌دهد به خوبی آشنا باشد تا بتواند طرف قرارداد خود را به نحو احسنت آگاه سازد. لطفاً در ادامه ی مقاله لیولند را همراهی نمایید.

طریقه ی کار یک مشاور مالیاتی

مشاوره ی مالیاتی دوره ای

در این نوع از مشاوره های مالیاتی در شرکت ها، یک دوره ای خاص جهت انجام امور مشاوره برای او تعیین می‌شود.

مشاوره ی مالیاتی همراه

در این نوع از مشاوره ی مالیاتی در شرکت ها و کسب و کارهای گوناگون، یک مشاور مالیاتی (Tax Advisor) وظیفه دارد پرونده های مربوط به امور مالیاتی را به طور دقیق مطالعه نماید. پس از مطالعه ی پرونده های مالیاتی، مسئولان شرکت می‌توانند جهت اخذ مشاوره به صورت تلفنی یا حضوری با او مشورت نمایند. در این نوع از مشاوره غالباً با او یک قرارداد طی زمان مشخص منعقد می‌شود.

مشاوره ی مالیاتی طی موردی خاص

در این نوع مشاوره ی مالیاتی، همانطور که از نام آن گویا است، مسئولان شرکت طی یک موردی خاص اقدام به دریافت مشاوره می‌نمایند. برای نمونه; ممکن است در یک شرکت مسئولان نیاز به اخذ مشاوره در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده داشته باشند.

مشاور مالیاتی

مزایا داشتن مشاور مالیاتی

مشاور مالیاتی با رعایت قوانین و مقررات باعث پرداخت کمتر مالیات خواهد شد, بنابراین کمک شایانی در راستای حفظ مال شما می‌کند. همچنین مشورت با مشاور مالیاتی باعث سود بردن در خرید ملک و پرداخت مالیات کمتر در آن می‌باشد.

ملاک های انتخاب مشاور مالیاتی

بررسی زمینه ای، که شما به دنبال مشاور مالیاتی برای آن هستید

ابتدا لازم است زمینه ای که شما نیاز به اخذ مشاور مالیاتی در راستای آن دارید، از جانب خودتان بررسی شود. گاه شما به یک مشاور جهت، اخذ مشاوره در زمینه های ساده و آسان دارید، در این زمینه ها شما می‌توانید از هر مشاور مالیاتی جهت دستیابی به پاسخ سؤالات خود راهنمایی کسب کنید. ولیکن زمانی که شما جهت دستیابی به سؤالات تخصصی خود به دنبال مشاور مالیاتی هستید، سعی کنید از یک مشاور مالیاتی مجرب جهت دستیابی به سؤالات خود بهره مند شوید. در همین راستا مشاوران کارآزموده لیولند آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

کسب اطلاعات لازم در راستای اطلاعات کاری مشاور مالیاتی

با توجه به گسترش مشاوره های مالیاتی، سعی کنید در انتخاب مشاور عجول نباشید. به عبارتی یک مشاور مالیاتی را اتخاذ کنید که دارای اطلاعات لازم در راستای موضوع مد نظر شما هستند، بررسی سوابق کاری مشاور مالیاتی به شما کمک می‌کند تا در صورت وجود شکایت علیه او، شما از آن مطلع شوید. یکی دیگر از مهم ترین مسائل به هنگام انتخاب مشاور مالیاتی، توجه به گواهی معتبر او است. در صورت عدم وجود گواهی معتبر از سوی مشاور مالیاتی به هیچ عنوان او را انتخاب نکنید.

توجه به تجربه ی کاری مشاور مالیاتی

به هنگام انتخاب یک مشاور مالیاتی، توجه داشته باشید که مشاوران فعال همیشه در دسترس شما هستند، ولیکن باید توجه داشت که به هنگام انتخاب او، مشاور مالیاتی بتواند مشکلات شما را حل نماید. یک مشاور مالیاتی که دارای تجربه کافی در یک بخش دیگر به غیر از موضوع مد نظر شما است، به طور حتم نمی‌تواند راه گشای مناسبی برای شما باشد.

انتخاب مشاور مالیاتی با تجربه در زمینه ی برنامه ریزی مالی

شما بهتر است یک مشاور مالیاتی را انتخاب کنید که علاوه بر تجربه های لازم در راستای موضوع مد نظر شما، دارای اطلاعات لازم و مدرک مورد نیاز در راستای برنامه ریزی مالی باشد. در این صورت یک مشاور مالیاتی می‌تواند، مالیات شما را به گونه ای تنظیم نماید که با وضعیت مالی شما هم خوانی داشته باشد.

در نظر گرفتن حق الزحمه ی یک مشاور مالیاتی و طریقه ی پرداخت آن

همانطور که همه بدان آگاه هستند، هر چه مسئولیت های بیشتری بر عهده ی یک شخص نهاده شود، حق الزحمه ی بیشتری متناسب با فعالیت ها باید به وی تعلق گیرد. بنابراین بسیاری از مشاوران مالیاتی منوط بر تعداد مسئولیت ها حق الزحمه خود را تعیین می‌نمایند. اما ممکن است برخی از مشاوران مالیاتی با تجربه شیوه ی دیگری را جهت اتخاذ حق الزحمه خود بر گزینند. برای مثال ممکن است، با توجه به ساعات فعالیت خود حق الزحمه دریافت کنند، یا درصدی از سهام شرکت را که بر آن برنامه ریزی مالی انجام داده اند خواستار شوند. بنابراین حق الزحمه یک مشاور مالیاتی ممکن است به طریقه های گوناگونی تعیین شود.

نکته مهم : بسیاری از افراد گمان می‌کنند، استفاده از خدمات یک مشاور مالیاتی به ثروتمندان و سرمایه داران تعلق دارد. در حالی که چنین نیست, هر خانواده ای که به نوعی ملزم به پرداخت مالیات می‌باشد می‌تواند از خدمات مشاور مالیاتی بهره مند شود.

مشاور مالیاتی

مسئولیت های مشاور مالیاتی

نظم بخشیدن و کمک رسانیدن به مشتری های خود به منظور فهم هر چه بهتر نیازهای مالی خود در آتی
تلاش از سوی مشاور مالیاتی در راستای به حداقل رسانیدن بدهی های مالیاتی مشتری
تهیه و تکمیل اظهارنامه مالیاتی
تنسیق لایحه های مالیاتی گوناگون
انجام تحقیقات لازم در راستای قوانین و مقررات جدید در راستای امور مالیاتی و اطلاع از آخرین قوانین وضع شده
اطلاع دادن به مشتری در راستای تغییرات صورت گرفته در قوانین و مقررات

امتیازات مشاور مالیاتی

سخن پایانی

لیولند در این مقاله به بررسی مشاور مالیاتی و نحوه ی انتخاب او پرداخت. مهم ترین نکته به هنگام انتخاب یک مشاور مالیاتی این است که، تمام توانایی های خود را به خرج دهید و یک مشاور مناسب در راستای مشکلات مالیاتی خود انتخاب کنید. امیدواریم راهنمای خوبی در راستای مشاوره مالیاتی برای شما بوده باشیم. لیولند همراه شماست.

لیولند

مشاوره مالیاتی

جواب تمامی سوالات خود در مورد مشاوره مالیاتی را در سریعترین زمان ممکن از کارشناسان لیولند دریافت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا